Söndag med Börknäsgården

Här på Börknäsgården har det varit semester eftersom jag varit med min mamma till Kreta på lugn och skön semester. Vi gjorde i princip inget annat än att sola och äta gott, några dagar var vi på vandringar, en dag ut i den storslagna naturen och en dag promenad i gamla stan. De andra dagarna gick vi mest runt området där vi bodde.

Men nu är jag tillbaka och likaså vardagen. =)

Igår söndag var det en riktig hästdag, och vilda västern dag :)
Sveipur och jag åkte iväg till Öjskogsparken för Affischfotografering med teatergänget! Är väldigt väldigt stolt över denna häst, han är otrolig, brydde sig inte i något. Inte i publik, applåder, vridläktare, en massa barn och spring, inte heller brydde han sig i röken från loket! Uppträdde exemplariskt, lite svårt att stå stilla den första timmen men det är inte så konstigt med allt ståhej på ett nytt ställe. Men han och jag for ut på en töltrunda i pausen och vi njöt fullständigt. Var där i lite över 3 timmar och absolut inget gick fel!! =) Hoppas det får fortsätta så!

Är vi inte snygga, Sveipur och jag?


Foto: Jonas Bergqvist


Foto: Jonas Bergqvist

Igår kväll hade vi även wetsernlektion på Johannas ridplan med instruktör Annina Hietikko. Hon är verkligen bra :) Men det visste jag redan för 15 år sen. Har inte så mycket tid att skriva nu men visar lite bilder. Byr är verkligen en rolig häst att jobba med.













Men skulle verkligen vilja fåt lite isländks undervisning snart, bara så få som undervisar här i närheten.
Men just nu är det bra träning både för hästar och mig med lite western :)

Denna vecka blir det lektioner hela veckan och flera dagisgrupper kommer i slutet på veckan. Skoj!


Kommentarer
Postat av: zenni

2011-05-23 @ 09:43:29
URL: http://[email protected]
Postat av: V.

Visst ... ni är det perfekta ekipaget :)

Spännande sommar!

Ses!

2011-05-23 @ 17:50:53
URL: http://vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0