Uteritt med picknik

Idag har jag och min kära vän C. varit ute på långtur med hästarna. Alla njöt för fulla muggar. Prövade en ny ridväg som min isländske vän skulle älska :) Vida gröna slätter i mängder... Och helt fantastiska töltvägar utan trafik. Vi kom fram till att detta är vad som gör Yttermark till en bra plats, ridvägarna! :) Vi tog det ganska lugnt så att vi inte skulle köra slut på hästarna när det var första långturen för säsongen, men skoj hade vi!





Byr fick vara packhäst, måste säga att han passade rätt bra i den rollen. Duktig på det var han också!



Jag och Byr på Yttermarks slätter...



Uppe vid Eide tog vi picknik, jättemysigt!! Hästarna fick stå och äta gräs medan vi myste med smörgås och varm choklad. Jag skulle vilja kalla detta för livet...



Sveipur hade dock svårt att förstå att man ska stå stilla när man är uppbunden vid ett träd, istället gick han runt, runt, runt... Tog en halvtimme att fatta att man måste byta håll och gå åt andra hållet också =)



Byr förstår tanken med att ha vilopaus.



NickPick! =)





"He je miin smörgås..."

         



Skogstrollet nr 1 =)

En jätteskojig dag med äventyrliga inslag!


Kommentarer
Postat av: V.

WAO...vilken härlig dag det måtte ha varit!

Ser så ljuvligt ut över bygden :)

Hoppas ni inte fick nå "aaliplåtar" på er :/

SES!

2011-06-03 @ 13:06:05
URL: http://vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0