******************************************************************

Är riktigt stolt över hästarna, Byr och Sveipur som jag använder för alla som vill rida har utsatts för flera prövningar och klarat dem galant! Små flickor, stora flickor samt stora män. =) Även min sambo har prövat rida för första gången i sitt liv och han var såååå duktig! Snappade "såklart" allt direkt! =)
Alla som hittills har varit och ridit har sagt hur snälla de tycker att hästarna är. Och vilket tålamod de har med barnen, fantastiskt! Jag skryter inte, bara så att ni vet =)
Tenór är också väldigt duktig med sin träning. Han var lite skeptisk till grisarna i början, men anpassade sig snabbt. Men stackaren vågade inte lägga sig ner i boxen första natten utan stod så långt borta från det där nya grymtandet som möjligt! Men nu är han mest bara nyfiken... =)

Byr gjorde något skojigt ikväll, jag hade glömt att ställa de sedvanliga morötterna övanpå höet så som jag alltid brukar tills hästarna kommer in på kvällarna. Jag släppte Byr redan i stallsdörren eftersom jag hade de andra två hästarna i grimskaft med mig också. Byr stannade först till i den första boxdörren och tänkte ta för sig av Tenórs morötter, där hittade han inga, så han gick vidare till sista boxen, Sveipurs, letade igenom höet men fann inga morötter. Man kunde riktigt se när han gav ifrån sig en irriterad suck och sedan gick han till sin egen box! Vilken tur att jag hade glömt att dela ut morötterna när han gick sin bärsärkargång genom stallet för att stjäla de andras morötter! =) Men det var iallafall väldigt lustigt att se! =) Smart häst!

Grisarna
behövde ett par dagar för att anpassa sig men nu springer de lösa i stallet största delen av dagen. De är alltid med när jag mockar och bökar runt i boxarna. De har lärt sig var godiset finns och hur det låter när matskålarna kommer. Bullan blir gärna klappad över hela kroppen men Skorpan är fortfarande lite skeptisk, men efter man varit där en stund så vill hon också bli kliad =) Stallshunden Milou är helt förälskad i grisarna och vill till stallet jämt, förut gjorde han gärna annat istället.

Imorgon bestäms det ifall Klipper kommer hem vecka 8 eller redan nu på fredag! Detta beror helt enkelt på när jag och min far har tid, det är så mycket som ska stämma! Så, den som lever får se =)

Försöker tänka så att det knakar över hur jag vill att Börknäsgårdens logo skall se ut!! Jag vill ju att logon skall innehålla så mycket, men en logo ska vara enkel... Ojoj, och jag som skulle vilja trycka broschyrer och dylikt, vilket jag inte tänker göra förrän jag har logon klar. Min svärmor har lovat rita den, men först måste jag ju veta vad den skall innehålla, jag har ideér i huvudet men hur får man ut dem... Säger som min sambo... Hjärnan har ingen USB port...

Snart är det vår!!


Kommentarer
Postat av: V.

Hej!

Tack för titten igår!

Dom va så söta så :)

Vi ses!

2011-02-09 @ 15:09:57
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: stefán sturla

Bra att allt går bra. Det är rolikt i Norge. Super bra hästar.

Hörs og hälsningar till alla!

Stefán Sturla

2011-02-09 @ 20:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0