VÅÅÅÅR!

Våren är ÄNTLIGEN här!

Underbart!

Väldigt längesen jag kommit med ett längre inlägg om gården nu. Detta är bara ett bevis på hur mycket det finns att göra på en gård, med jobb vid sidan om och ett hem som då ändå ser ut som ett bombnedslag! =)
Jag hinner helt enkelt inte blogga, eller rättare sagt, jag tar mig inte tid!
Men NU! Ska jag uppdatera er lite!

Våren har sakta men säkert kommit även till Börknäsgården, och i och med detta vårfloden på gården likaså :) Men har nu fått nytt fint grus (även om det inte ser ut som det jag hade i mina drömmar från början) på gården som gör att det hela blir mycket mera praktiskt och snyggt. Ville dock ha rött runt grus, nu är det typ vanligt gårdsgrus...

Idag har även Bullan (minigrisen) fått vara ute på gården för första gången, lös!! Gick helt super, hon tänkte inte våga sig ut först men efter en liten stund så gick det hur bra som helst! Skorpan fick stanna inne idag, efersom hon är blygare ville jag pröva med Bullan först, litar bättre på att hon kommer när jag visslar.

Annat som händer är att kundkretsen ökar hela tiden, sakta men säkert kommer jag att lyckas med gården, det vet jag! Mitt största problem nu är att jag behöver en större, riktig ridbana! Men en sak i taget. Det är bara så synd för eleverna att behöva trängas, och synd med hästarna som skulle tycka att det hela var mycket roligare med mera utrymme. Men de jobbar ju inte såå många timmar ännu.

Annat som börjar göra sig påmint nu med våren på trappen är att det skulle behöva börja målas snart, finns hur mycket som helst att måla i sommar! Så gillar ngn att måla, kom då till Börknäsgården!!

Vad gäller sommarkurser så ser det ut att bli sämre på den fronten. Blir det kurs så tror jag att det blir för "stallsflickorna" och andra av mina elever. Detta pga att gården fortfarande är under uppbyggnad, vilken den kommer att vara i flera år framåt ännu. Men den som väntar på något gott... Eller den som spar han har... ;o)

Klipper
har hittat flera tjejer som rider honom jättebra! Ska bli kul sen när det blir tävlingsdags för Klipper :) han har även hittat sin roll på gården överlag, är jäättesnäll även om han faktist är en ponny, så små bus kan förekomma :) Bantat lite har han också gjort sen han kom till Börknäsgården. Han älskar att bli löslongerad och gillar verkligen att var i centrum!

Byr har hittat en tjej som han kommer riktigt bra överens med, även om han gärna visar sin lata sida på ridbanan :) Han gillar verkligen att få komma ut i skogen med en erfaren ryttare på ryggen!

Sveipur är min klippa, är jag osäker på vad som helst så är han min lösning på problemet :) Gillar den killen mer och mer faktist, han är guld värd!

Tenór är lite mera stressad nu för tillfället, tror att det beror på förändringarna i naturen när snön smält. men annars är han lugn och sansad och jätterolig att jobba med. Hoppas att han så småningom ska byta hem till ngn som satsar på BARA honom. Men borde kanske annonsera lite först innan jag hittar en köpare till honom. Han kommer att göra ngn väldigt lycklig!

Nästa projekt är att iordningställa ett nytt utrymme för grisarna, ett permanent hem till dem ute i gamla stallet. Där arbetshästarna bodde förr i världen. Där kommer även då att finnas några getter och kanske får, det får vi se :)

Lite bilder tänkte jag bjuda på till sist. Blev ett långt inlägg denna gång!



Sveipur medan snön ännu låg som ett täcke...


Sveipur häromdan, för att visa att han mister sin röda färg :)


Stallet, som snart ska få lite färg och målningar!


En fin gammal arbetsvagn som ngn av hästarna ska få dra sen, antagligen blir det Sveipurs uppgift.


Tjejer i full färd med att fixa hästarna inför ridturen.


En dröm som går i uppfyllelse är vad jag ser, vad ser ni? :)


Byr tillsammans med en av flickorna, han är 3 stjärnor av 3 möjliga!


Hästarna får nya frisyrer, de älskar att bli ompysslade både från hästryggen och från de som står brevid :)


Kvällen är ett faktum men hästälskare får aldrig nog!


Hoppas att ni inte ska behöva vänta lika länge på nästa inlägg!!


Kommentarer
Postat av: V.

Va e ser mysigt ut me flickorna i sitt esse ...

Fint inlägg!

Ska man behöv buri beställ tid ;D

Ses!

2011-04-14 @ 20:15:35
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: stefán sturla

Þetta er flott :-)

2011-04-15 @ 00:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0