Det är här det händer!

Nu har jag äntligen fått ett preliminärt datum när hästarna flyger från Island till Norrköping!
Den 23 oktober =)

Det är ännu inte klart hur hästarna kommer att färdas från Norrköping till sina nya hem men det finns några alternativ. Antingen kommer de med en större beställd transportfirma, eller också hämtas de med några transporter här hemifrån. Det lutar troligen mot att det blir med transportfirma.

Förutom detta kan jag berätta att Johanna tagit hem sina hästar, Happy och Manolito, till Börknäset. De passar som handen i handsken eller som hästar i hagen rättare sagt, i sin nya hage =)
Jättekul för hela familjen uppe på backen!!


Manolito "Manne" & Happy


I stallet börjar det se ut som ett stall, snart... Alla väggar längs sidorna är uppe, sadelkammaren, snarare kojan, börjar ta fart och sen är det "bara" boxarna kvar! Stora fönstret i gaveln är inte heller på plats ännu, men det kommer. Deadline är sista oktober!
Det konstiga är att det faktist är ROLIGT att bygga! =)




Vivan, min svärmor, hälsade på igår kväll i stallet. Hon skall måla ena väggen åt mig!!
Isländska berg och hästar är mitt krav.
Förutom det har hon ganska fria händer.
Föresten V. så måste du säga åt mig vad jag ska köpa för färger! :)



Den här väggen med fönstren ska Vivan måla, det lär även vara hennes första väggmålning, men jag är inte det minsta orolig!
Titta gärna in på Vivans blogg, där hon just nu lottar ut en tavla! Adressen finns i listan till höger!




Bara nya bräder sätts upp i "hålet" och hela utsidan målas nästa sommar, så kommer stallet att bli riktigt snyggt!
Gården skall även få nytt rött grus som tar fram den "gamla" känslan lite. Sen ska minigrisarnas hage fixas på framsidan och hästarnas hage på baksidan, så får vi inte heller glömma träningspaddocken som nu fått sandhögar som behöver jämnas ut!




Nu är det snart natt, Go´natt!!


Kommentarer
Postat av: Vivan

Hejsan!

Trevlig stund här om kvällen, tack!

"Projektet" blir nog bra ska vi tro!

Färgerna ska du inte oroa dej för ;)

Lycka till i lotteriet!



Ha en bra dag (i jobbet)!

KRAM

2010-09-30 @ 08:18:11
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: Malin

Var siekärt rektit bra!:)

2010-09-30 @ 16:31:42
URL: http://malintikkala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0