Den 43:e tisdagen detta år...

Nu börjar man se resultat i stallet!
Ikväll har vi satt isolering i sadelkammarens ytterväggar. Vi har även spontat upp gaveln av stallet. Jag fick sköta spikpistolen, min fantastiska byggare var lite rädd! :) Till sist har jag plockat och sopat, försökt få lite ordning i vårt byggkaos.





Kim jobbar lite längre bort denna veckan, så han har med sig husvagnen och bor tillsammans med älgar och älgflugor i skogen. Ja, och sin chaufför :) Vilket betyder att jag är ensam hemma, tråkigt, men det är okej, har ju ändå fullt upp båda två så det hela funkar!
Han och jag har bokat en resa till Gran Canaria över nyår :) För tre år sen var vi till Teneriffa, hans första södernresa. Denna gång blir det Playa del Inglés, för även om jag varit till Gran Canaria två ggr tidigare så har jag inte bott där. Så det blir en skön semester efter ett stressigt år! Det behöver vi!
Och Johanna har lovat att sköta min lilla gård, väldigt tacksamt! Den tjänsten måste återgäldas nån dag =)

Idag har jag även gjort något annat som är värt att nämna, jag har tillsammans med några vänner gått en 5km´s naturstig på 50 minuter! Skulle jag ha vetat att det var så tungt skulle jag aldrig följt med tror jag... Men nu när jag vet att jag klarar av det med min nuvarande usla kondition så tänker jag definitivt gå den igen :D Inte illa för att vara jag måste jag säga ;)


Väntar verkligen på att hästar och grisar ska komma hem till Börknäsgården. Även andra djur så småningom...
Har börjat sikta in mig på några andra små krabater som intresserar mig, men det blir som tidigast nästa sommar. Så det är inget jag vill dela med mig av nu!

Ni som är intresserade av minigrisar ska kolla in:
www.minigrisar.se
www.minigrisen.com

Där hittar man massor med information som är viktig, både vad gäller skötsel och hälsa.

   

SNART!!!! =)



Kommentarer
Postat av: Vivan

Oj va ni jobbar ... både hemma och borta!

Stalle ser ju ut att va färdigt så gott som :)

Snyggt!

"Bästa motionen är den som blir av"

Skönt att vänta på Nyår ;)

Ses!

2010-09-15 @ 17:33:23
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: Tric

Fastnar int byggarn på näin bild? :)

2010-09-16 @ 13:43:21
Postat av: Piisa

Haha! Han laga a ganska klart att an itt vela va e bloggobjekt ;)

2010-09-16 @ 22:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0