Minigrisar till Börknäsgården

När människor börjar påpeka att de väntar på en uppdatering, eftersom de hört saker och ting med djungeltelegrafen först, jaa... Då är det dags att uppdatera bloggen =)

Här har det varit fullt upp nu i flera veckors tid! Jobbat mycket, byggt stall och varit ut på små äventyr till socklot!
Till socklot begav vi oss för en och en halv vecka sedan, jag, min svägerska Johanna (hennes blogg finns i listan) och hennes två fantastiska ungar :) I denna lilla by uppe i norr hittade vi Tavast stall & bondgård. Där fanns det hästar och många andra djur! Vårt lilla äventyr hade blicken på minigrisar, men vi fick även bekanta oss med hästar, hundar, hundvalpar, kattungar, får, getter, kor, några konstiga kalkoner och nu har jag säkert även glömt några :) Nåja, vi skulle titta på minigrisar och sen skulle vi åka hem, eller jag försökte intala mig att det var det vi skulle! Även om jag åkte dit med ett syfte, Börknäsgården skall ha två inneboende grisar, så hade jag tänkt att jag kanske skulle kunna låta denna möjlighet glida mig ur händerna men se icke.. :)
Nu väntar två stycken små grisar (en röd och en prickig) på att få komma till sitt nya hem, såsom hästarna på Island. Så nu gäller det att få stallet klart! =)


Ååååh va dom är söta!!

Förutom denna nyhet kan jag berätta om att i stallet, där händer det grejer!!! =) FINALLY!!



Jag försökte märka ut med krita var boxar och sadelkammare skulle vara, fick sen konstaterat att min mätning var lite... under all kritik.... =) Näe, den var inte alls så illa, några 5, 6, 7 cm hit eller dit spelar väl ingen roll :D
Nåja, det lilla problemet är fixat nu :)


       

Sen skulle den nya hyvlade & spontade brädhögen in!



Utan radion gör man ingenting! =)

 

Plockat undan de "pinnar" som skulle passa att använda till skogshagen gjorde jag en eftermiddag medans min far satt i grävmaskinen...





En liten titt på stallet?

  



En större uppdatering om stallet fås vartefter. Det har redan hänt mer än vad som ses på dessa bilder men har inte varit tillräckligt flitig med kameran! Men imorgon fortsätter stallet att ta form!



Sommaren är förbi...


Så blommande och vackert, lovar oss en grön sommar...




Nu är det röda färger som gäller, jättevackert, men de färgglada löven viskar om en lång vinter...


  

Men jag älskar hösten! Synd att man inte har hästarna hemma så att man kan släppa loss på stubbåkrarna!


Kommentarer
Postat av: sandra

Va underbart med minigrisar också! de e ju sötare än socker!

by the way, våran hund pikku-myy e hemma från tavast-gården också :)



Kram

Sandra

2010-09-13 @ 20:56:21
URL: http://sandrasdream.blogspot.com
Postat av: Malin

Nämen va härlit me minigrisan!ja som just sag åt ika att täij ska byöv skaff så ja får hälsa på:Dhehe få kom ti börknese iställe nutå:D

2010-09-13 @ 23:12:36
URL: http://malintikkala.blogg.se/
Postat av: Piisa

Ja di e verkligen supersöta! Ska var skoj att få jobb me di. Världen tycks vara liten Sandra! =) Javisst Malin får du kom o häls på, ja veta ju att tu tycker om di! =)

2010-09-14 @ 11:28:59
Postat av: Vivan

Oj, va dom va runda o goa!

Ska kom o kolla in stallet nå på nytt!

Jovisst är höst något alldeles särskilt!

Hög mysfaktor!

Vi ses ...

2010-09-14 @ 15:32:53
URL: http://www.vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0