Försummat bloggande!


Det är så fullt upp nu att jag varken hinner eller orkar blogga speciellt ofta! Ber om ursäkt till er stackare som läser regelbundet och blir besvikna eftersom det inte finns nya inlägg att läsa!
Men här kommer i varje fall en liten uppdatering om läget!

Stallet blir sakta men säkert ett stall! Sadelkammaren "skrubben" är i princip färdig. De gamla ladubräderna ska upp och sen börjar den vara klar. Då är det boxarna och målningen kvar. Plus massa små detaljer, vilket brukar ta mycket tid, det vet vi ju alla!






Ikväll har sadelkammaren isolerats och det har satts bräder och skivor på väggarna där. Men det vill jag inte visa bilder på före slutresultatet är helt klart ;)





Dessa "stumpar" har ikväll satts upp på väggen i sadelkammaren och kommer att användas som sadelhängare!



Men det händer mycket annat på gården också, det är ju inte bara stallet som måste vara klart tills hästarna kommer!
Jag har ryddjat ur skogen bakom stallet, den som kommer att vara en del av stora hagen.
Har utnämnt mig själv till skogshuggare, måste säga att jag är lite stolt över mig själv som fått allt gjort med bara en djungelkniv (ryddjekniv eller vad den nu heter)!! Höll på typ 3 timmar en dag och kanske 2 timmar några dagar senare. Det blev jättebra!!


FÖRE:



EFTER:


   



Förutom att jag fixat till hagen så har min far fixat till själva stallsgården. All bråte är borta och marken är jämnad. Så småningom kommer det att finnas rött grus på gården som hjälper upp den gamla känslan lite!

FÖRE:


EFTER:


   

Bilden på den fula dörren, det är där det kommer att tas upp en permanent öppning, som kommer att gå rakt genom till baksidan av stallsgården. Där under tak tänker jag bland annat förvara den öppnade höbalen så att den håller sig torr och skyddad.

Min träningspaddock börjar också ta form. Nu ska bara några granar ner, sanden jämnas ut lite och sen upp med ett tillfälligt elstaket. Ett riktigt stabilt staket blir det nästa sommar. Det är totalt omöjligt att hinna med allt på en gång! Även om det är det jag skulle vilja... Vill ju att allt ska vara i toppskick NU! :o)




Nej, nu sova. Denna dag började kl 6 med jobb, sen gympapass och sist stallsbygge!


Kommentarer
Postat av: Gun-Lis

Hur orkar du med allt?

Det förstår jag att man vill ha det klart genast när man har en dröm om hur det skall bli.

Dörren är nåt konstigt bekant :)

Ta det försiktigt!

2010-10-06 @ 10:12:56
Postat av: mamm

Du je no dukti...

2010-10-06 @ 10:17:48
Postat av: Piisa

Jag tror att man orkar bara för att det är något man verkligen vill! Och tyvärr är ju viljan ännu större än vad möjligheterna är i vissa fall... =)

2010-10-06 @ 10:57:05
URL: http://borknasgarden.blogg.se/
Postat av: Vivan

Jo, nog förstår jag att bloggandet kommer i andra hand ;)

Var no jättebra!

Håller me mamm din!

KRAM!

2010-10-06 @ 13:48:28
URL: http://vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0