Nya hästarna har kommit!

Idag har de nya Islandshästarna kommit till Sundom!! =)
Eftersom jag varit både i jobbet och i skolan så var jag inte med när de kom men for dit efteråt och har nu äntligen fått träffa gårdens nya hästar!!
Jag bad min vän C. komma med och titta vilket hon gladeligen gjorde. Kul med sällskap!
När vi kom in på gården så kom några av sundoms hästdamer och S. ut ur stallet, alla är nyfikna och lite avundsjuka på de nya isisarna som kommit :) Efter en stunds pratstund ville jag ju bara se hästarna så halvsprang nästan in i stallet :) Och där stod 3 stycken nya hästar och tittade på oss!!
Två till mig och en till S. :)
Vi tog ut hästarna i stallgången och S. demonstrerade hur lugna dom är genom att hoppa upp på deras ryggar, vilket deras väsen utstrålar utan att ens behöva röra dem. Men det märktes att de var trötta efter den långa resan! Men de verkar helt nöjda med sitt nya land :)
Eftersom att jag vet att det är flera av mina läsare som väntar på bilder så skall jag inte hålla er på hölster längre!

Här kommer bilder av Byr & Sveipur!!


Här ser ni Byr -2002, en mörk musblack kille som skall vara den perfekta ledarhästen på turer. Och lite längre bort har vi Stefáns nya häst.



Här är Sveipur -2001, som verkar vara stabilare än ett berg, vilket också Byr visar upp. Sveipur ska vara en bombsäker tanthäst :p
Sveipur är färgskiftare, sommartid är han skimmel, vintertid blir han röd.



En lycklig ägare till Byr & Sveipur!



Byr



Byr



Sveipur


Nya bilder på stallet som blir mer och mer närmare ett färdigt byggprojekt!
Nu med boxar, gavelfönster och sadelkammare!





Här ser ni sadelkammaren "skrubben" med sina nygamla bräder, dörr och takplattor, dessa fynd från gården.




Avslutar med att berätta att fullmånen gör mig lycklig! =)


Vilket två nya jättefina hästar till Börknäsgården också gör ;)


Kommentarer
Postat av: C

Gåtar no kom å inspekter stalle na nu snaart å!=)

2010-10-25 @ 21:53:04
Postat av: Jo the Sviegärsk

Grattis till de fin fina isisarna!! Verkar ju vara ett riktigt kap måste jag säga!! :0)

2010-10-26 @ 11:39:49
Postat av: Josäfin :>

Aww så söta :)

2010-10-26 @ 12:15:51
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: V.

GRATTIS till tillökningen!

Säkert spännande :)

Ses!

2010-10-26 @ 13:07:00
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: Johanna

Säkert skönt att ha hästarna i landet och vilket mysigt stall de ska få flytta in i:o)

2010-10-27 @ 19:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0