Isisryttarnas årliga långritt

På söndag blir det långritt tillsammans med massa andra islandshäst entusiaster! :)
Om jag inte minns fel var det 14 hästar som deltog förra året...
De brukar vara ute 3 - 4 timmar, rider ganska lugnt och sen har de en picknick under ridturen.
Detta år tänker även jag följa med! =)
Rida på någon av Byr & Sveipur, men vet inte vem jag ska välja ännu!
På lördag skall jag rida dem för första gången, så då får vi se ;)

Förutom denna skojiga händelse så kan jag berätta att...
...paniken har infunnit sig!
Sitter egentligen vid datorn nu för att göra massa pappersarbete som hänger ihop med sista praktiken i min skolgång. Men har just konstaterat att det är svårare än vanligt att göra en praktik period på eget jobb. Vad skall jag påstå att jag vill lära mig under några veckor... osv...

MEN det är snart över får man hoppas... De kommer högst troligen att hitta på något mer 2 dagar före examen..

TILLBAKA till Börknäsgården!
I lördags blev sadelkammaren i princip färdig, bara att börja packa den med grejer :)
Boxarnas kanter får rostfri plåt, detta är halvfärdigt men blir troligen klart nu på lördag.
Städa bör jag göra kanske torsdag efter jobbet, det behövs ju nästan inget mer material där nu så får börja ordna upp i röran.
Pålarna till vinterskogshagen är i marken så det är bara isolatorerna och trådarna kvar... Bara?! =)

Det är inte länge kvar nu tills gården kommer igång på allvar!


Kommentarer
Postat av: V.

Rolig helg du har framför dej!

Hoppas skolarbetet snabbt blir färdigt också ;)

Ses!



Ps. "Dom" är färdiga nu !



2010-11-02 @ 20:27:38
URL: http://vform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0