Hästhelg!

Igår, lördag, red jag Börknäsgårdens nya hästar för första gången.
Vilken fullträff!
Jag, S. och hans dotter Anna var ute i nästan två timmar igår. S. på Ténor, Anna red på Sveipur och själv red jag Byr.
Byr och jag fann varann direkt, känns som om jag känt honom hur länge som helst redan... Konstigt!
Anna klarade av Sveipur hur bra som helst! Han är en riktig farbror :)
Jag red Sveipur själv efter ridturen igår, och han var helt annorlunda jämfört med Byr, men skojig på sitt eget sätt. Båda är sådana hästar som inte är rädda för någonting!!


Idag var det dags för långritten som vi väntat på. Vi bestämde oss för samma ekipage som igår :)
Men eftersom långritten blev senare än vanligt i år och inte lika många deltog (vi var sex stycken), så var vi "bara" ute 2 timmar och skrittade mest eftersom vi hade med oss en häst från Sirppas gård som var lite ivrig. Men jättekul hade vi och umgås var ju ändå poängen med det hela så det fick vi göra.
Kaffe, saft och muffins hos Sirppa efteråt fick sätta punkt för ännu en hästhelg i Sundom!
Jätteskoj!
Fint väder har det varit hela helgen också, vilket gjorde det hela ännu härligare.
Jag lovade att i Augusti nästa år tar vi långritten i Närpes, hoppas det blir av, skulle vara jätte roligt! Jag försökte få dem att vara med på en tvådagarstur och sova i grillhus men de såg lite skeptiska ut, men det får vi allt se nästa sommar :)


Här kommer bilder av hästarna och dagens långritt!

Lördag!



Farbror Sveipur!




Härlig färgskiftare!




S. flätar Byrs man för att få den att växa på båda sidorna av nacken.




Den hårfagre Tenór :)




Vacker dag i hästriket...




Anna och S. borstar Tenór.




Sveipur och Byr



Börknäsgårdens tre hästar på väg att ta en tur i skogen.




Vackra Tenór.




Anna på Sveipur för första gången.




Byr, med världens skönaste sadel på ryggen, och ett schabrak från urminnes tider :)




Söndagens långritt!



Här efter ett hopp över ett större dike. Byr var lite skeptisk men hoppade som en groda när han väl hade funderat en stund :)




Gänget, med Sirppa som fotograf. Jag hade bestämt mig för att inte frysa, vilket jag gjort dagen innan, så hade på mig fleecetröja, stickad tröja och vinterjacka. Termoridbyxorna var också på. Och tro mig, jag frös inte en sekund! =) Men såg ut som en köttbulle :D




"Glada vi genom skogen gå..."




Gänget!




Farbrorn och Byr.




Nästan hemma!




Skynda på med raska steg :)


En kul helg! =)


Kommentarer
Postat av: morsan

vilka fina bider på fina hästar.

2010-11-07 @ 20:01:04
Postat av: V.

...en ridande köttbulle ... det skulle ja velat sett i verkligheten ;0D

Allt verkar gått bra :)

Fina bilder!

Ses!

2010-11-07 @ 21:21:14
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: Jo the Sviegärsk

Oj vilken underbar helg!! Såde ska live va!! Snygga pållar ha du nu löckats ti få tag i. Tror ja je nalete förtjust i hande farbrorin jag...

2010-11-08 @ 08:24:31
URL: http://tasskompaniet.blogspot.com
Postat av: c

Berätt mäijr om hu di va ti rid!=)

2010-11-09 @ 09:45:10
Postat av: nanna

sveipur var bland det sötaste jag sett:)

2010-11-11 @ 17:21:32
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0