Finally!

Äntligen!

Jag har väntat på el-gubben i flera veckor nu, imorgon är el-firman här, YES!

Hästarna hämtas på lördag, min sambo har lovat att köra en transport. Jag kör den andra och C. har lovat att komma med som extra hjälp :) Bra med en hästkunnig människa när det är tre hästar som skall flyttas samtidigt!

Hagen är klar, stallet är klart, den öppna porten urstädad och användbar, spånhögen finns bakom stallet och elen kommer imorgon. Allt börjar vara under kontroll =)

Min byggare Bob är här ikväll och pysslar med detaljer. Sätter just nu lister runt fönstren på utsidan. Lite kallt men han säger som jag brukar säga, hellre kallt än för varmt, då orkar man ju ingenting!

Annat jag kan berätta är att fr.o.m. 1.1.11 så är jag anställd på lokal-tv:n i Närpes på halvtid, resten av tiden kommer jag att ägna på gården. Kommer att bli en stor omställning, vardagen kommer att bli totalt annorlunda! Skolan kommer oxå att vara klar tills jul. Så till alla er som tjatat om min skolgång, Ja, jag blir klar!! :) Bättre sent än aldrig, men jag ångrar ingenting. Under de senaste 10 åren har jag fått lära mig och se så mycket mer än de som "bara gått i skolan". Jag har hunnit pröva på olika saker, lära mig allt från hur man skördar kålhuvuden, blandar drinkar och tar hand om döende. Så, jag är helt nöjd :) Allätare...

Börknäsgården vaknar till liv på lördag, bara så att ni vet!


Kommentarer
Postat av: Gun-Lis

Grattis och Lycka till!

Du är en toppentjej!

2010-11-23 @ 06:45:50
URL: http://ateljeanelia.blogspot.com/
Postat av: V.

Hej!

Önskar dej all lycka till med "jobben"!

Det där kommer att bli så bra!



Ses!

2010-11-23 @ 21:08:14
URL: http://vform.blogspot.com
Postat av: mamm

du je bra, jag je stolt över dig. Det kommer att bli så bra.kram

2010-11-25 @ 10:51:01
Postat av: Malin

Jeeij!!Du e no allt bra dukti tu Piisen:)

2010-11-25 @ 17:43:01
URL: http://malintikkala.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi får no niga å bocka åt papp, han a no sliti mäjr än mieg me byggase åp sistone! Men tyvärr. E gar itt ti hiend me allt åp äin gang! :)

2010-11-25 @ 17:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0