Barndomsminnen



Hugo Morris i egen hög person! =)

Känner att det börjar vara dags att skriva några rader. En hel vecka sedan sist, redan!!!
Tiden går så snabbt nuförtiden, hinner inte alls med :) Jag minns när ALLA sa när man var barn: Vänta bara, åren går bara snabbare och snabbare, snart är du vuxen och vet inte vart tiden tagit vägen.
De hade så rätt! Känns som om jag nyss var 11 år och jag hittade en annons i Vasabladet på en 9-årig varmblodsvalack som var duktig på att hoppa och bra skolad. Efter massor med tjat ringde min far till ägarna och vi åkte för att titta. Det var såååååååå spännande för en 11-årig tjej med just då (som det kändes) världens största hästintresse! Jag var och provred hästen två ggr, på banan, hoppade och ut i skogen. Så var saken klar, Ploppen skulle bli min! Min EGEN!!! =)
Oj om ni skulle veta hur många rosa moln som svävade under mina redan då stora fötter :D Kanske inte så stora men endå... :)
Det var påsk när han kom, för 14 år sedan, helt otroligt!
Ploppen och jag fick nästan 5 fantastiska år tillsammans, med många tårar och många glädjetjut. Lyckligast var vi båda på tävlingsbanan, flygandes över hinder och galopperandes ärevarv efter placeringar... Gud vad jag saknar den hästen! Han är gammal idag, 21 år... Tiden går så fort!
Jag önskar att alla barns barndom skall bli så glädjefylld som min va´ tillsammans med djuren på gården i Bäckby och lite varstans där jag och Ploppen hann spendera vår tid.
P.g.a. min sjukdom (reumatism) kan jag inte vara så aktiv själv inom ridsporten idag men med mitt intresse för hästar, andra djur och barns utveckling och fostran så önskar jag verkligen, och hoppas innerligt att Börknäsgården en dag kommer att bli succé! Jag TROR att gården kommer att bli en succé :)

Annat då? Jo, nu i helgen bär det av till Sundom på kurs. Kommer att rida med min Tenór 3 x ½ h + 1h samt uteritt tillsammans med andra islandsryttare och instruktör. Blir säkert väldigt givande!
Annat viktigt är att jag ikväll har spenderat sista kvällen i skolan denna termin, underbart!! Återstår några tenter och 7 veckor praktik till hösten, sen är allt klart, Finally!!! =)
Har till och med funderat att börja studera Sociologi på ÅA öppna universitet efteråt. Men får se om jag orkar börja på igen :)

Nu natten, lång dag imorgon igen! Gonatt alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0