Bilder på gården

Huset som står på gården, i ganska dåligt skick. Invigdes av min pappas farmor år 1912.

Börknäsgårdens gamla bostadshus. Invigdes år 1912 av min pappas farmor.





En del av allt det SKROT som burits ut, dörren på bilden är ingången till det blivande stallet.



Min femåriga dvärgschnauzer Milou ville vara med och övervaka vårt riv & slit.

 



Så här såg porten ut när vi började eftermiddagen.



Lite senare såg samma utrymme ut såhär. Lyckades till och med fånga dammet på bild =)

 



Min far hittade en vattenpump där bakom det vackra konstverket i hörnet.




En liten hylla...




Det gamla hönshuset. ni skulle sett hur det såg ut tidigare........ Det var här min mor och jag slet sist vi var igång!




En bild på gården, och en nyfiken näveråsbo =)




Ett fynd!!!








Takdropp! De börjar bli vår =)




Jaa... Det är sånt här som kan hända på gården en helt vanlig onsdag. Ser ni allt det vackra som jag ser?! =) Det kommer att bli alldeles underbart... Men ett steg i taget... =)




Någon som behöver ved?! Bara att komma och hämta isånafall!


Solen har försvunnit men lika bra det, jag blir tvungen att sitta i skolbänken resten av dagen. Tandvård!


Kommentarer
Postat av: Peppi

Jättefint! Å kul!

Kan no kom et na ved vi!:)

2010-03-31 @ 16:19:14
Postat av: Mia

Tänker du oxå flytta in, ser super mysigt ut :)

2010-03-31 @ 21:20:10
Postat av: Tove

Så du är intresserad av gammalt du å! Kanske du flyttar in i farmors stuga? De ser så fint och mysigt ut! Så visst ser jag det du ser! ;)

2010-03-31 @ 21:40:03
Postat av: Jennica

Ååå va mysit ställ! :) Jettefint kmr e att var!

2010-04-01 @ 11:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0