Semester & bygget på G!

SEMESTER!! =)

Idag har det varit en riktigt slö dag... Steg upp jättesent, tittat på tv, städat, sett på tv igen och ätit. Är helt slut... Kanske är det regnet.
I lördags spöregnade det hela dagen, men jag själv och mina hjälpsamma föräldrar grävde ur jordgolvet i det nya stallet, eller rättare sagt i en del av det nya stallet. Sambon var på begravning så han kunde inte hjälpa till, men däremot var en av mina vänner via en stund :)
Fick massor gjort på inte så många timmar! Tur att i princip alla maskiner man kan behöva finns till hands, även om pappas "lilla" grävmaskin i detta läge var "lite" för stor :)

STALLET kommer att bli jättefint, allt kommer att gå i trä och naturnära färger. Tro mig när jag säger att det kommer att bli orginellt och något för ögat :) Väggarna kommer att vara ljust träfärgade, boxarna kommer att vara försedda med vackra torkade stockar och björkar kommer att fungera som krokar och hängare, väggen kommer att prydas av en stor målning av en hästflock på Island! Sadelkammaren kommer att ha sin egen lilla charm. Men det viktigaste av allt är att stallet kommer att vara luftigt och funktionellt, samtidigt som det får människor att vilja komma tillbaka till miljön. Kanske borde man bli ingenjör :D

I lördags hände även en annan sak som är värd att berätta. Jag har fått en gammal 2-hjulig vagn av min morbror!! Den är så vacker! Min mor som tycker om att restaurera gamla möbler o dylikt ska få den i användbart skick. Jättefin är den!!

Här får ni se lite bilder!












Är den inte vacker!?! =)




Här är dess sittplatser som behöver en riktig makeover!




Här framför huset kommer det att bli en träningspadock.




















Lördagens jobbare! Till och med dammet har fångats på bild!




Gick riktigt bra fastän man kände sig som en dränkt katt i regnet :)





Den lilla grävaren var lite för stor...













Kommentarer
Postat av: Malin

Nämen gyyd leck kva vakart vagn!!Rektit!

2010-06-17 @ 22:39:37
URL: http://malintikkala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0