Betonggolvets uppkomst

Vet ni vad som hände igår kväll?!
Jo, stallets betonggolv kom på plats!! Detta är det stora framsteg jag väntat på hela sommaren, och nu är det VERKLIGEN på plats, det ligger där stilla och torkar... Otroligt, trodde nästan att det aldrig skulle bli av!




Häftig balja :)





Tack min gubbe! :)




Utan jobbare vore golvet bara en massa cement! Allt gick bara bra tills...




...Betongen mitt i allt tog slut!!




Ena ändan blev utan...




...Då fick killarna börja skyffla in grus...




...Men se upp för man kan fastna med stora stövlar i armeringen :)




Sen har man ju så duktiga män i sitt liv så de fixade fram cementsäckar och blandare så där utan vidare en fredag kväll! Sånt gillas starkt!




Och medans en blandar betong så får en annan krypa runt för att jämna det nya golvet.




In med det sista...




...Så att det "lilla" hålet fylls!




Nisse Betong kryper på alla fyra...




Kim hjälper till.




Å vilket fantastiskt resultat det blev!!




Sen kunde alla åka hem och få sig en god natts sömn, hoppas jag :)




Börknäsgårdens lilla framsida kommer att bli träningspaddock...




och ser denna regniga dag mest ut som en tråkig åkerplätt.
Men det händer i allafall nåt! =)


Jag lovade även att berätta om vår Ypäjäresa och tävlingarna. Vilket jag ska göra någon dag nu. Bilderna finns i en annan dator som varit sönder, men tack och lov är den reparerad nu och mina bilder finns kvar!


Kommentarer
Postat av: Gun-Lis

Hej! Men vilket jobb och intressant projekt du håller på med! Härligt med så duktiga män som inte står handfallen när problemen dyker opp.

Lycka till!

2010-08-29 @ 06:53:58
Postat av: V.

Huj ... vilket jobb!

Tur med stora starka karlar ...

och även en "arbetsledare" behövs ;)

Vi ses snart!

2010-08-29 @ 09:18:25
URL: http://www.vform.blogspot.com
Postat av: Malin

E tar se!Kva bra!Når je e redo fö hästar?å når kommär alla hästar dina då?je di i sundom`?

2010-09-01 @ 21:03:12
URL: http://malintikkala.blogg.se/
Postat av: Piisa

Hästan ska in furi vintrin :) Hästan kommer från Island naongang i oktober, å Tenór e fortsättningsvis i Sundom. Så e var siekärt bra bare e var färdit!

2010-09-02 @ 11:17:05
Postat av: Bådil

Kocke berätta ju nov va som händ men he va roligt ti si a i bilder.. Hoppas allt vort bra i slutändan..med golve menar jag..;D Måst kom ut å kör nain kvield å skåd.. Siir jätteintressant ut..:D Vi syns!

2010-09-02 @ 11:27:09
URL: http://livpahimmelsnas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0