Hämtar hem Klipper

Det är kallt!! Skulle ha haft 4 ridelever idag, nu på eftermiddagen. Men det är FÖR kallt!
Gränsen går vid -15 grader. Här visar mätaren fortfarande -16... Iofs är vädret strålande vackert och tittar man ut genom fönstret så är det en perfekt vinterdag, men tyvärr skulle händer, tår och näsor frysa till is. Inte bra för hästarnas lungor att jobba när det är så här kallt... Typiskt!

MEN MEN MEN!!!
Imorgon åker min far och jag upp till norra Sverige och hämtar hem gårdens lilla ponny Klipper! Kommer ner igen till sydliga Närpes nångång på söndag kväll. Började kännas som om det aldrig skulle bli av, när man fick ihop det mesta så att det skulle passa alla att jag hämtar hästen, ja då kom det något emellan. Men nu är hotellet bokat för natten i Sverige och hästskötare, hundvakter och jobb är ordnat.
Jag hade funderat att ta hem en hästtransport när vi ändå skulle till Sverige efter en häst men hittade ingen som var passande i norra Sverige. Så det problemet får vänta!

Finns föresten en chans att 2 av Börknäsgårdens hästar kommer att delta i Närpes Teater i sommar!
De kommer att sätta upp en nyskriven pjäs av Peter Snickars.

Du Wida Wackra Wilda Wäst

http://www.narpes.fi/teater/Sommaren%202010.htm

En vilda västern dramakomedi och vad vore ett vilda western teater utan hästar?! =) Dessutom är platsen perfekt. Ett stort ånglok använda vid den unika vridläktaren, som dessutom är nybyggd i sommar. Den gamla läktaren har tagits ner eftersom den var så pass gammal att det blev aktuellt med den nya som kommer att invigas nu denna sommar. Spännade! Har själv spelat teater där i 8? somrar. Så kanske även detta år. Om hästarna deltar, deltar även jag litegrann =) Men mera om det i ett senare skede!

Däremot kan jag höra ifall det finns någon annan med en passande häst att ha med i teater i sommar, en lugn, viktbärande häst sökes fortfarande!

Trevlig helg alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0